کلیدسازی

اورژانس آنلاین خدمات کلید در اصفهان

شغل کلید سازی (قفل سازی)

یکی از بهترین کسب و کارهای خدماتی که از بازار کاری خوبی برخوردار می‌باشد، شغل کلید سازی است. حوزه قفل و کلید سازی یکی از شاخه‌های رشته فنی بوده و شامل مواردی مانند تعمیرات قفل، ساخت کلید و … می‌باشد.
شما در این شغل می‌توانید به صورت گسترده به انجام خدماتی مانند قفل سازی منازل تا خودرو‌ها بپردازید بنابراین با یک دید جامع می‌توان به این پی برد که کار کلید سازی صنعتی است که دارای زیر شاخه های مختلفی بوده و همچنین در حال حاضر و در آینده از بازار خوبی برخوردار است. این مورد می تواند یکی از مهم ترین مزیت های شغل کلید سازی محسوب شود.
در ادامه این مطلب به صورت دقیق به معرفی این شغل و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم، ضمناً چنانچه به یادگیری این حرفه علاقه دارید، می‌توانید به صفحه آموزش کلید سازی مراجعه کنید.

معرفی شغل کلید سازی (قفل سازی)

قبل از این که بخواهید یک کلید ساز حرفه‌ای شوید بهتر است کمی در مورد این حرفه اطلاعات کسب کنید. این که به عنوان یک فرد متخصص چه کارهایی باید انجام دهید؟ یا به عبارت دیگر شغل کلید سازی چیست؟

شغل کلید سازی (کار کلید سازی و قفل سازی)؛ عبارت است از انجام خدمات مربوط به ساخت و تعمیر انواع قفل و کلید، تکثیر انواع کلید، نصب قفل‌های امنیتی، کد زدن کلید، تکثیر ریموت، تکثیر کلیدهای دیجیتالی و رمزدار و … مربوط به منازل و خودروها. به عبارتی دیگر می توان گفت فرد کلید ساز می‌تواند تمام قفل‌های مربوط به هر وسیله یا دستگاه (از گاوصندوق تا قفل درب منازل) را بازگشایی، تعمیر یا تعویض نماید.

فرد کلید ساز در زمینه ساخت و تعمیر کلید و قفل خدمت رسانی می کند. از آنجا که نیاز مشتری برای برخی از کلید سازان مهم است، خود را با تغییرات جامعه و همچنین تکنولوژی وفق می دهند. اما برخی دیگر همچنان به ساخت کلیدهای سنتی مشغول هستند و با تکنولوژی پیش نرفته اند و گمان می کنند که همچنان جامعه در سالهای پیش رو از این کلیدها استفاده می کنند.

 

شغل کلید سازی

اصلی‌ترین خدماتی که یک کلیدساز به مراجعین خود ارائه می‌دهد شامل:

  • تکثیر و کپی برداری کلید
  • تعمیر انواع قفل
  • باز کردن درب ها زمانی که کلید داخل جا مانده است.
  • باز کردن درب خودرو وقتی سوئیچ گم شده است.
  • حذف کد ایموبلایزر سوئیچ خودرو و تعریف کد جدید و ساخت سوئیچ

و سایر خدمات مرتبط با قفل و کلید درب های ساختمانی و یا درب خودرو است.

اهمیت شغل کلید سازی

احتمالا تا به امروز این موضوع برای شما هم رخ داده است که با خراب شدن قفل مواجه می شوید و بلافاصله اطرافیان سریعا دست به کار شده و سعی بر باز کردن قفل دارند اما در نهایت پس از ساعت ها کلنجار رفتن با قفل موفق به باز کردن آن می شوند و متاسفانه یک قفل خراب و شکسته را به شما تحویل می دهند.

این مسئله به این موضوع بر می گردد که بسیاری از افراد خود را در همه زمینه ها استاد می دانند علی رغم آن که اطلاعات فنی مورد نیاز در این زمینه را ندارند و تنها خدمتی که به شما می کنند تحمیل خسارت مالی است. به یقین می توان گفت که کلید سازی سیار علاوه بر اینکه یک شغل فنی است، دارای جوانب هنری نیز هست. زیرا بسیاری از کلید سازان به درستی می دانند که به چه صورت قفل را باز کنند که مغزی قفل آسیب نبیند.

به عبارت دیگر، کلید ساز به فردی گفته می شود که پس از سال ها آموزش ، تجربه و مهارت به انواع قفل و کلید و ساختار آن ها تسلط دارد و توانایی ساخت و تعمیر آن ها را فرا گرفته است. در سال های گذشته این عقیده وجود داشت که تنها وظیفه کلید ساز ساختن انواع کلید و یدک آن هاست. اما ساخت، تعمیر و شناخت انواع قفل هم از مهارت های او به شمار می رود. زیرا به منظور رفع مشکلات قفل ها نیازمند شناخت ساختار دقیق آن هاست.

شغل کلید سازی قفل سازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *